Prowadzenie pełnej księgowości
Oferujemy prowadzenie pełnej księgowości, która jest znakomitym sposobem na ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych. Szczególną popularnością cieszy się ona w większych firmach, ponieważ pozwala na bardzo precyzyjne prowadzenia finansów. Co istotne, pełna księgowość to tak naprawdę prowadzenie księgi rachunkowej, która jest w niektórych przypadkach wręcz obowiązkowa. Nasze biuro sprawi, że zrozumieją Państwo sposób działania ksiąg rachunkowych, a także ułatwimy zarządzanie firmą za sprawą przejrzystych rozliczeń.
Na czym polega pełna księgowość?
Za sprawą ksiąg rachunkowych jesteśmy w stanie uzyskać transparentne dane dotyczące przychodów i rozchodów. Wykorzystywane jest to naturalnie przez organy państwowe w celu kontroli, ale także osoby fizyczne, które chcą uzyskać informacje o sytuacji konkretnego przedsiębiorstwa. Jest to niezwykle przydatne chociażby podczas pozyskiwania inwestorów.
Na pełną księgowość składają się dziennik, księga główna oraz księga pomocnicza. Jeżeli chodzi natomiast o podmioty zobligowane do jej prowadzenia, to są to przede wszystkim:
- spółki handlowe,
- spółki cywilne,
- spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,
- spółki komandytowe,
- spółki komandytowo-akcyjne,
- jednostki funkcjonujące na zasadach prawa bankowego,
- samorządy,
- jednostki, których działanie oparte jest na
- subwencjach i dotacjach,
- jednostki i zakłady budżetowe.
Kiedy prowadzenie pełnej księgowości jest obowiązkowe?
Prowadzenie pełnej księgowości jest obowiązkiem każdej firmy, która uzyskała przychód w wysokości 2 milionów euro w ciągu roku. Wartość w złotówkach jest wyliczana zgodnie z kursem NBP. Dla przykładu, w 2023 roku była to kwota 9 654 400 zł.
Do prowadzenia pełnej księgowości są również zobowiązane konkretne podmioty – spółki handlowe, cywilne, z ograniczoną odpowiedzialnością, komandytowo-akcyjne, komandytowe oraz jednostki działające na zasadach prawa bankowego lub działalności ubezpieczeniowej. W ich przypadku uzyskiwane roczne przychody nie mają znaczenia – mogą mieć dowolną wartość.
Co wchodzi w skład ksiąg rachunkowych?
Księgi rachunkowe muszą być prowadzone zgodnie z aktualnie obowiązującymi wzorami. Powinny one zawierać konkretne elementy – ich brak wiąże się z wieloma konsekwencjami w razie kontroli przez instytucje państwowe. W księgach rachunkowych muszą znaleźć się informacje o wszelkich wydatkach oraz przychodach z działalności operacyjnej firmy. Umieszcza się w nich też dane po wynagrodzeniach pracowników, czynszach, zobowiązaniach kredytowych itd. Wszystkie te informacje pozwalają na szybkie określenie ogólnej kondycji firmy – zarówno przez organy państwowe, jak i klientów czy kontrahentów.
Działamy jako biuro księgowe w Warszawie blisko Mokotowa – na Ursynowie. Współpracujemy przede wszystkim z przedsiębiorcami, którzy potrzebują pomocy w poprawnym dopełnieniu formalności. Na bieżąco uzupełniamy dla nich księgi rachunkowe, dbając o odpowiedni układ poszczególnych informacji.
Zapraszamy do współpracy z naszym biurem.